مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام نور با تأکید بر اینکه منابع انسانی ستونهای اصلی پایداری هر سازمان هستند، گفت: توانمندسازی، صیانت و نگهداشت سرمایههای انسانی از اولویتهای قطعی دانشگاه پیام نور به شمار میرود و در این مسیر، برنامههای تحولی متعددی در حوزه اداری و منابع انسانی به اجرا درآمده است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر عیوضی مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام نور روز سهشنبه ۱۱ شهریور در آیین نکوداشت هفته دولت و روز کارمند که در سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی منابع انسانی اظهار داشت:
طی چهار سال گذشته، خروج کارکنان اداری به ۲۵ درصد رسیده که از این میزان، ۶۰ درصد ناشی از بازنشستگی و ۴۰ درصد نیز به علت بازخرید و انتقال بوده است. این پدیده جای تأمل دارد و باید با حساسیت بیشتری دنبال شود، زیرا جایگزینی نیروهای متخصص و باتجربه دشوار خواهد بود. از این رو، توانمندسازی و نگهداشت نیروی انسانی در صدر اولویتهای امور اداری دانشگاه قرار دارد.
وی افزود اقدامات شاخص متعددی در یکسال گذشته در راستای ارتقای وضعیت کارکنان و منابع انسانی دانشگاه به اجرا درآمده است و از آن جمله ؛اجرای ساختار سازمانی مصوب سال ۱۴۰۰، اعمال حق نوبتکاری نگهبانان، افزایش ۶ درصدی ضریب حق مدیریت رؤسای ادارات و اعطای پایههای ایثارگری و دوره مأمور به تحصیلی اعضای علمی را برشمرد.
مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام نور در پایان تأکید کرد: کارکنان بهعنوان سرمایههای ارزشمند دانشگاه، محور اصلی توسعه و تعالی سازمانی محسوب میشوند و حمایت همهجانبه از آنان، تضمینکننده آیندهای روشن برای دانشگاه پیام نور خواهد بود.