معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در جمع مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور استان زنجان : نگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه پیام نور مثبت است
دکتر محمد علی کریمی گفت: تأسیس مراکز رشد و نوآوری و ایجاد بستر لازم برای کارآفرینی و آمادگی دانش آموختگان این دانشگاه برای ورود به بازار کار در زمره اولویت های دانشگاه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در نشست صمیمی با روسای مراکز و واحدها، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به رویکرد توجه به پژوهش های کاربردی و برخی از تفاهم نامه ها و قراردادهای منعقده توسط دانشگاه با وزارتخانه ها و سازمان های مختلف افزود: پتانسیل بسیار بالای موجود در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه در استان های مختلف، شکل گیری شبکه عظیم آزمایشگاهی دانشگاه با پوشش بیش از سه هزار فضای آزمایشگاهی و بیش از شش هزار دستگاه و تجهیزات مهم و تصویب آئین نامه و دستورالعمل های مربوط به نحوه سرویس دهی و درآمدزایی دانشگاه از محل این بخش از جمله اقدامات مهم حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه است.
وی همچنین برنامه های دیگری نظیر افزایش و ارتقای جایگاه نشریات دانشگاه از طریق شورای علم سنجی، افزایش تعداد و کیفیت کتب تألیفی، تدوین آئین نامه و کمیته تخلفات پژوهشی و بسیاری موارد دیگر را نیز از جمله دستاوردها و برنامه های جاری دانشگاه دانست.
دکتر کریمی در ادامه این نشست و پرسش و پاسخ با اساتید، با اشاره به اقدامات بزرگ صورت گرفته از جانب ریاست دانشگاه، مشمول بند واو بودجه نمودن دانشگاه را بسیار مهم و راهگشا دانست و تلاش های صورت گرفته برای ارتقای جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه را نیز مورد ستایش قرار داد.
دکتر کریمی در پاسخ به سؤال بخشی از اساتید گله مند از رویکردهای وزارت علوم در قبال دانشگاه پیام نور گفت: خوشبختانه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درک و نگاه مثبتی نسبت به دانشگاه پیام نور دارد و این بسیار ارزشمند است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه همچنین در پاسخ به گلایه اساتید در خصوص سنگ اندازی و ممانعت ها برای کسب مجوز رشته های کارشناسی ارشد و دکتری، این موضوع را بر خلاف مفاد اساسنامه دانشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد که چنین رویکرد و رویه ای هرچه سریع تر اصلاح شود.
وی در پاسخ به موضوع ادعای تغییر مأموریت دانشگاه در چند سال اخیر، ضمن رد چنین ادعایی عنوان کرد: این دانشگاه از ابتدا تاکنون همواره بر اساس اساسنامه و شیوه آموزش نیمه حضوری فعالیت نموده و هرگز خلاف چنین رویه ای را نداشته است.
وی تصریح کرد: در یک دهه اخیر که وزارت علوم رویکرد افزایش کمی دانشگاه ها را مورد توجه قرار داد و دانشگاه های دولتی را به بیش از دو برابر و دانشگاه های غیرانتفاعی را از حدود 70 مؤسسه به بیش از 400 مؤسسه افزایش داد، مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور نیز به کمتر از دوبرابر افزایش یافتند. هرچند که در مورد دانشگاه های دولتی قطعاً شاهد کاهش نبوده ایم و تعداد مؤسسات غیرانتفاعی نیز کاهش جزئی یافته، اما رویکرد و برنامه آمایش دانشگاه پیام نور در راستای حفظ مراکز و واحدهای بزرگ و توانمند و تغییر مأموریت واحدهای کوچک و زیان ده بوده و در این راستا در سال جاری در گام اول حدود بیست واحد تجمیع یا تغییر مأموریت داده شدند.
 
امتیاز دهی